FUMIÈRE

FUMIÈRE Médecine - Médecine

nom fém.

Etym FEW III, 852b fumus

Mélange plus ou moins dense et de couleur variable de très fines particules, sèches et chaudes, qui se dégage des corps enflammés, fumée.

Citations

  • Et de ces choses sont fais aucuns vers en latin qui se puent ainsi dire en françois : Aus, vin, feves, fumiere, feu, fort vent et l'amoureus mestier nuisent aux yeulz, mais plus grant detriment leur fait le tart veilier.
    Anon. [Guido Parato], Regime de santé, 1459, fol. 15r.
  • Ainsi ceulx qui craingnent encourre ceste passion se doivent garder de la lemme fumiere de tous metaulz et de la fumiere de tout ce dont les alkimistes seulent user en leurs distileracions.
    Anon. [Guido Parato], Regime de santé, 1459, fol. 33v.
  • ... et pour ce qu’il est dit des non sachans qu’il est clers de lui mesmes, vault le createur que li fus fut frequentans entre les autres elemens et toutes les coses qui entre les autres elemens habitent soient en icellui fu plus noires que es autres, si ques nes le vapeur que li fus conchoit en lui mesme pour faire se voie a tendre a son sentier contremont, si comme font fumieres, si sont toutes les coses a quoy il touche frequentamment toutes noires et obscures, ...
    Anon., Placides et Timeo 1, fin XIIIe s., p. 87, § 204.