nom masc.
date BEC
FEW I 304b : beccus BEC D'OISEAU Li forme des tenailles dont on trait les saiettes sont semblans aubecd'oiseil, et vez ci la forme: Anon. [Albucasis], Cyrurgie, ca 1250, fol. 58rb. Cautère dont la pointe ressemble à un bec d'oiseau. BEC DE SOIGNE Et li forme de l'estrument a coi on trait la sansue, si est, quant on la puet veoir, semblans a tenailles corbés por mues entrer en la gorge; et ait semblance aubecde soigne, et i ait asperiteit de lime, si que ceu qu'elle prent, elle ne puet lassier; Anon. [Albucasis], Cyrurgie, ca 1250, fol. 30ra. Cautère dont la forme ressemble à un bec d'oiseau. Texte encyclopédique Le plus grant focille est estendu du coude vers le petit doi duc'a la jointure o la rachete de la main ; et par dessus celui, vers le code, est un additement qui chevauche sus le coude vers la partie de hors, et fait l'acuité du coude, quant le bras est ploié par devant. .2. utilités sont du dit additement, (c'est lebecdu coude) : la .1. qu'il deffende la jointure du coude des nuisemens de hors ; la .2. il deffent que le bras ne soit ploié par derriere, qu'il ne soit traveillié par trop grand mouvement. Anon. [Henri de Mondeville], Chirurgie, 1314, chap. 271, p. 79.

Pointe osseuse sur la partie extérieure du coude en ce qu'elle ressemble à un bec d'oiseau.

Se vous estes mors de serpent ou d'autre beste venimeuse, prenés une geline et li liés lebecsi serreement que elle ne le puist ouvrir... Jean Pitard, Réceptaire, ca 1300, fol. 22ra.

Pointe cornée de la tête des oiseaux.

Oliphanz est la plus granz beste que l’en saiche. Ses denz sont yvoire, et son bec est apelez promostre, qui est semblables a serpent ; avec cel bec prent sa viande et mete la en sa boche, et por ce que la promostre est garnie d’yvoire, est il de si grant force que il brise quant que il fiert. Brunetto Latini, Tresor, 1268, I, 187, 1, p. 312.

Partie nasale ou buccale allongée d'un animal (poisson, éléphant...), qui ressemble au bec d'un oiseau.