nom masc.
date QUADRANT
FEW II-2, 1392a quadrans QUADRAN Quadrant antique Maistre Jehan de Londres [...] comenta semblablement sur le Quadran antique et en fist traictié qui se commence : Geometrie due sunt species Simon de Phares, Recueil des plus célèbres astrologues, 1494-1498, § VIII, 57.

Quadrant ancien, instrument astronomique formant un quart de cercle, pourvu d’un curseur et de lignes des heures inégales.

Et si doit on garder lor aspés entre elles [les étoiles fixes] et entre les 7 planettes es nativités. Et quant elles sont orienteles du Soleil dusques a le quareure elles sont muistes, et puis lueques a l'opposicion elles sont caudes, et a l'autrequadrantelles sont seques, et au darain quartier dusques adonc qu'elles sont jointes au Soleil en un menut elles sont froides. Anon. [Léopold d’Autriche], Compilation de le science des estoilles, ca 1300, 65.

Quart.

La ligne droicte se peult mesurer en deux manieres; l'une manuellement par toyses ou par pyez, ou par aultre mesure; l'aultre maniere de mesurer icelle si est par lequadrantou par le doz de l'astrolabe [...]. Nicolas Chuquet, Géométrie, 1484, 102.

Quadrant, instrument astronomique.