Se apostemes chaus vient, que tu desliies l'oil devant le septime jor, et l'adrece de ceu quiassouaigeaposteme ; et quant il est apaisiez, si deslie la veue et met sus sa faice .i. orilliet por covrir aucun jor, et soit adés en celle maison tenebrouse.
Purasuagerrancle de plaie: Franc encens e flur de furment,Jus de yble e de ache ensement, Le jus de morele metez i, De herbe beneite autresi; En oint de pork tut seit freit. Ceste emplastre est bon e eslit; Sur rancle de plaie sera mis Ceste emplastre dunt ore dis.
Ceste fumee estaint le reume du chief etassoagela dolor.
[…] et entendés que li ewe où il [li naviaus] seront cuitassouagemoult le pis et le cervele à chaus qui [i] ont mal et s’en lievent.
Contre l’enflure et la dolour de la plaie en quassure u de flus de humeurs, cuis mauves en yaue, trivle les et met le jus aveuc oint de porc et ferine d’orge er fai .1. emplastre cler, il vaut a toutes doleursassouagier.
Cest lait, quant est maigre et la craise ostee,asuageles pointures et les morsures des chaudes humours et conforte la chalour naturel […].
Le jus fais de la farine et collez parmi un drap purge le pis et le poumont etassuagelur aspretei.
Item prenés rue et triblés avec sel et avec miel et emplastrés dessus la goute, si seassouagerala douleur.
Rendre plus supportable une douleur (physique ou mentale), une maladie, ou plus rarement un besoin naturel, soulager, en parlant d'un onguent, d'un emplâtre, d'une potion, d'une fumigation, d'une préparation à visée médicale.