APPLICATION

APPLICATION Astronomie - Astrologie

nom fém.

Etym FEW XXV 38: applicare

Situation d’une planète approchant de la conjonction* avec une autre planète ou avec un autre point significatif du zodiaque*, situé en aspect* avec cette planète.

Notes

Citations

  • Aplicacion est approchement de planete qui est le plus legier, c’est a dire le plus isnel mouvement, a autre planete qui est plus pesant, c’est a dire de plus tardif mouvement
    Robert Godefroy [Anon.], Livre des neuf anciens juges d’astrologie, 1361, fol. 22vb.
  • Quant les planetes vont pour aprochier a autres, ce est appelé leur aplicacion se il n’estoient mout esloingnez de eus en passant la moitié des cors des .2. planetes, ja soit que cele aplicacion soit corporele.
    anon. [Ptolémée], Quadripartyt Ptholomee, trad. anonyme antérieure à 1373, fol. 58rb.
  • L’aplication des planetes e[s]t quant aucune planete s’aproche ou aplicque a l’autre selon aucun des regars dessusdicts ou par maniere de conjonction.
    Jean de Beauvau [Louis de Langle], Livre de la figure et de l’ymaige du monde, 1479, fol. 143.
  • L’aplications est quant li legiers planetes aproche au plus grief et au plus pesant, einsi que li plus legiers soit en meins de degrez que li pesanz, quar quant andui li planete sunt en autant de degrez et de poinz li uns comme li autres, ou soient en .i. signe ou soient en .ij., li planetes est diz arrivez, ce est a dire qu’il est conjoinz quant il sunt mesuré en tele figure que une droite ligne puet estre menee par le mileu de l’un des planetes.
    Anon., Introductoire d’astronomie, ca 1260, livre II, ms. fr. 1353, fol. 42vb.
  • Uncore est autre maniere de application quant li uns planetes est encorporez o l’autre en .j. meismes degré, ou il s’aproche de l’encorporer. Et ce est droite conjunctions et droiz assemblemenz, ce est quant li pesanz planetes ne est pas loing del legier .vj. degrez el dessevrement. Et ceste applications est dite ‘incorporations’. Et la tres forz applications si est quant cel a cui il arrive le reçoit. Et Messehala dist que ceste applications ne puet passer de .vj. degrez.
    Anon., Introductoire d’astronomie, ca 1260, livre II, ms. fr. 1353, fol. 45ra.

APPLICATION Sciences de la nature - Physique

nom fém.

Etym FEW XXV 38: applicare

Fait de se placer à l'intérieur d'un corps en le touchant sans s'y incarner.

Notes

Citations

  • Il ne convient pas se un ange meut un corps que, pour ce, il li donne vie ne que il soit en tel corps par union et informacionou autrement forsapplicacionvoluntaire ou appropriacion.
    Nicole Oresme [Aristote], Livre du ciel et du monde, 1377, III, 8, p. 622.