Environ la cure de ces empeechemens en especial, a savoir est que il sont .17. par nombre, c'est a savoir : 1) male disposition de tout le cors ; 2) male disposition de seul membre navré ; 3) discrasie de seul foie ; 4) discrasie de seul esplain ; 5) trop grant acuité de sanc ou autre mauvese qualité sourmontant ; 6) diete desordonee ; 7) medecinement inconvenient, appliquié a la plaie ; 8) glandes amenistrantes mauvese humeur a la plaie ; 9) engroissement des levres de la plaie ; 10) char superflue ; 11) char mole mauvese, mauvese char endurie ; 12) mauveseassietede plaie, si comme au coute ; 13) mauvese fourme de la plaie, si comme roonde ; 14) piece d'os poignant la plaie par dedens ; 15) ou corrumpue et ne mie poignant ; 16) trop grant quantité de sanc ; 17) vaines amenistrantes mauvès sanc a la plaie, si comme des varices.
Anon. [Henri de Mondeville], , 1314, chap. 1333, p. 19.
Environ la maniere de coustre les plaies, es queles cousture est profitable, .2. choses sont a entendre : la .1. de l'asietedes poinz ; la .2. de la maniere de poindre.
Anon. [Henri de Mondeville], , 1314, chap. 733, p. 182.
ASSIETTE
Sciences de la nature -
Physique
nom
fém.
Etym FEW XI 399b:
sedere
Lieu naturel où évolue et est stable un corps céleste.
Je di donques que l'assieteet l'ordenance des corps du ciel, le nombre, l'isneleté, la qualité, la diversité ou difference de leurs mouvemens-toutes ces choses sont tellement fetez selon ce que il eest expédient et que il compete a la generation et conservacion des corps de cibas, et comme pour fin.
Nicole Oresme [Aristote], , 1377, II, 22, p. 510.