Je di donques que l'assieteet l'ordenance des corps du ciel, le nombre, l'isneleté, la qualité, la diversité ou difference de leurs mouvemens-toutes ces choses sont tellement fetez selon ce que il eest expédient et que il compete a la generation et conservacion des corps de cibas, et comme pour fin.
Nicole Oresme [Aristote], Livre du ciel et du monde, 1377, II, 22, p. 510.
Environ la cure de ces empeechemens en especial, a savoir est que il sont .17. par nombre, c'est a savoir : 1) male disposition de tout le cors ; 2) male disposition de seul membre navré ; 3) discrasie de seul foie ; 4) discrasie de seul esplain ; 5) trop grant acuité de sanc ou autre mauvese qualité sourmontant ; 6) diete desordonee ; 7) medecinement inconvenient, appliquié a la plaie ; 8) glandes amenistrantes mauvese humeur a la plaie ; 9) engroissement des levres de la plaie ; 10) char superflue ; 11) char mole mauvese, mauvese char endurie ; 12) mauveseassietede plaie, si comme au coute ; 13) mauvese fourme de la plaie, si comme roonde ; 14) piece d'os poignant la plaie par dedens ; 15) ou corrumpue et ne mie poignant ; 16) trop grant quantité de sanc ; 17) vaines amenistrantes mauvès sanc a la plaie, si comme des varices.
Anon. [Henri de Mondeville], Chirurgie, 1314, chap. 1333, p. 19.
Environ la maniere de coustre les plaies, es queles cousture est profitable, .2. choses sont a entendre : la .1. de l'asietedes poinz ; la .2. de la maniere de poindre.
Anon. [Henri de Mondeville], Chirurgie, 1314, chap. 733, p. 182.