Pansement ou compresse faits avec des fibres éffilées de draps.
Notes
Note encyclopédique
Le plus souvent, on a employé des fibres de lin, éffilés de petits bouts de vieille toile.
var
CARPIE
Citations
Et quant la plaie iert netoié, oste la char et trai le fil fors. Et se mestiers est, met icharpieou le drap de lin.
Anon. [Roger de Salerne], , Sloane 1977, XIIIe s., § 36.
Oste donc la crouste qui est sus la festre ou sus noli me tangere u leve la o le jus de verge a pastour et le seche bien a un drapel de lin brullé, met adonc le pourre de realgar autant et le cure o lecarpieet met adonc plumaceol de canvre moullie en eve et esprient et oing .11. fois u trois de liu environ le malan o popelion et se ustions et pointures i sunt quantcarpiesera ostee, moulle estoupes en jus de plantain et de morele et met desus sovent et quant l’arsure sera ostee, oing sovent de bure, leve .111. fois u quatre jusqu'a tant que la croustele desus soit ostee et aprés çou tu dois resgarder le char et faire soutis cicatrizations si com nous avons dit sovent desus.
Jehan de Prouville [abbé Poutrel], , ca 1300, fol. 41v-42r.
De la .1.: quant ce sera trait qui doit estre trait du cran, et il sera aonnié, et les exgranaures seront traites de la concavité, et le cran sera netoié et desechié et toute la concavité et meismement la dure mere, toute la concavité de par dedens et meismement la plaie du cran soit raemplie, jusques a tant qu'elle soit toute onnie par dessus, de pullevilles de tres bonnecharpie, amoistis en vin chaut et esprains, mez ne soient pas les pulvilles mout comprains en la plaie; et soit poudré sus la dure mere poudre capital.
Anon. [Henri de Mondeville], , 1314, chap. 1031, p. 243.
Du .3.: la char superflue est ostee, si comme est devant dit o oignement vert et ocharpie.
Anon. [Henri de Mondeville], , 1314, chap. 1339, p. 20.
La maniere de cure(r) apostume ovec plaie, puis que il est porri, doit estre tele que la porreture soit mondefiee o estraintures et o lieure artificial, et par ablution o vin chaut, et en mondefiant o estoupes et ocharpieou o autres mondificatis de medecine et par plus fortes manieres de mondefier, se l'en voit qu il le conviegne faire.
Anon. [Henri de Mondeville], , 1314, chap. 823, p. 201.