Le .5. bouel est continué o cestui, et est apelécolonqui reçoit les feces desnuees de toute chose profitable, et pour ce nules veines mesaraïques ne sont estendues a lui.
Anon. [Henri de Mondeville], , 1314, chap. 373, p. 102-103.
Et dois entendre qu'il n'est que ung intestin qui a divers revolucions et replecions et grosseur et subtilité, et pour ce, il a divers nons. Le premier on l'appelle le duodene ; le second le jeune ; le tiers c'est le long ; le quart c'est le gresle que on appelle ylion et la est pausee passion illiaque ; le quint c'estcolonet de la vient passion colique de quoy nous voulons parler ; le VI., c'est longaon.
Anon. [Bernard de Gordon], , ca 1470, V, 18.
Le nombre d'iceulx intestins sont six [...] le premier aprés le ventre est fizis, c'est assavoir portanarius ou duodenum, le second est jejunium, le tiers est subtille, le quart est sacum, le quint estcolon, le sixiesme est rectum vel longaon ouquel selonc la fin sont muscles qui gouvernent les superfluités.
Nicolas Panis [Guy de Chauliac], , ca 1450, tr. I, doct. 2, chap. 6.
...l'intestincolon, lequel est gros avec chambretes ou quel la matiere fecale reçoit la fourme et a deux brasses de long ou environ et decline moult vers le rongnon senestre.
Nicolas Panis [Guy de Chauliac], , ca 1450, tr. I, doct. 2, chap. 6.
Le tiers inconvenient est colique passion, maladie fort doloreuse faicte en ung des gros boyaulx, nommécolonou sac, comme yliaque passion est faicte en ung des boyaulx grele nommé ylion, et icelle deux maladies engendrees de ventosités encloses es boyaulx.
ANON. [Arnaud de Villeneuve], , 1480, 10.
Avec cestuy cy est continué lecolonou le boyau gilbeux avec lequel est continué le longuaon.
Nicole Prevost [Guillaume de Salicet], , 4e quart du XVe s., IV, 4.