Or avon nous dit du tonnerre, de l’espart et du vent de l’orage et de l’estorbellon, des embrasemens de l’air et des foudres et avon dit quelez chosez ce sont et quelez differencez il a entre l’une et l’autre.
Mahieu le Vilain [Aristote], , ca 1285, III, fol. 33va.
Car tonnoires et esparz n'est que debostement de venz qui s'entrencontrent dans les nues si durement que en leur venue naist souvent aucuns feus en l'air.
Gossuin de Metz, , ca 1247, p. 151.
Ce que la terre fet croller est ce qu'en nues fet toner, et ce que fet la terre ovrir, ce fet les nues espartir, car espars et tonierres grans naist par debotement de vens, qui s'encontrent dessus les nues si durement qu'a lor venues naist en haut sovent aucun feus.
Gossuin de Metz, , ap. 1248, v. 8981-8989.
Quant cel fot encontrement est des nues et des venz et li despecement dou tonnoire, nature en fait naistre feu qui giete grandisme clarté, seonc ce que vous veez sovent quant li espart giete sa lumiere; c'est la propre ochoison por quoi sont li espart et li tonnoires.
Brunetto Latini, , éd. Beltrami, 1268, I, 106, p. 148.
Et de le force du caup esprent et ar et de ce fu qui en sault vient chus espars, et souvent en ist fus sans faire engenrement de foudre ; et aprés l’esclairement, le tourmente.
Anon., , fin XIIIe s., p. 182.